Захист від шахрайства #22 | Raiffeisen Bank Aval Захист від шахрайства #23 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
  • Приватним особам
  • Бізнесу
  • Преміум
  • Корпоративним клієнтам

Поради щодо захисту від шахрайства

Райффайзен Банк постійно покращує свої продукти та дбає про безпеку ваших коштів та платежів.

Максимальний захист ваших платіжних даних можливий тільки за умови, якщо ви захищаєте особисту й фінансову інформацію, а також дотримуєтеся правил безпеки.

Захист від шахрайства | Raiffeisen Bank Aval

Зберігайте в таємниці

  • PIN-код картки
  • Термін дії картки
  • Три цифри на звороті картки (CVV2/CVC2-код);
  • Пароль від Raiffeisen Online – дані про картку можна знайти в додатку
  • Одноразові паролі в SMS, які ви отримуєте для підтвердження операцій

 

Якщо ви очікуєте переказ на картку,  платнику досить знати лише її номер — 16 цифр.

Захист від шахрайства #2 | Raiffeisen Bank Aval

Ідентифікація клієнта

Якщо ви зателефонували до Інформаційного центру не з фінансового номеру телефону, оператор може запитати для проведення ідентифікації:

  • номер картки (16 цифр) або рахунку;
  • ПІБ
  • слово-пароль до рахунку

Розголосили дані або втратили картку?

Негайно заблокуйте картку самостійно через онлайн-банкінг Raiffeisen Online або зателефонуйте до Інформаційного центру.

0 800 500 500

Контакти Банку

Розповсюджені схеми шахрайства

Захист від шахрайства #3 | Raiffeisen Bank Aval

Розсилки фейкових повідомлень в соціальних мережах щодо різних фінансових виплат (від ООН, від Банку) з переходом на підробний сайт Банку для авторизації в системі Онлайн банкінгу

Захист від шахрайства #4 | Raiffeisen Bank Aval

Розсилки електронних листів, SMS або здійснення дзвінків від імені Банку щодо блокування облікового запису в Онлайн банкінгу

Захист від шахрайства #5 | Raiffeisen Bank Aval

SMS повідомлення або дзвінки з невідомих номерів телефону про надходження, зняття, блокування коштів з необхідністю підтвердити операцію

Захист від шахрайства #6 | Raiffeisen Bank Aval

Інформування про виграш великої суми грошей. Для його отримання треба перетелефонувати за вказаним номером телефону або перейти за посиланням

Банк ніколи не здійснює розсилку електронних листів/SMS, не здійснює дзвінків із проханням повідомити

  • номер картки, дату її дії та CVV код
  • дані для входу в Raiffeisen Online
Захист від шахрайства #7 | Raiffeisen Bank Aval

Захист від фішингу

Фішинг – вид шахрайства, метою якого є отримання доступу до інформації користувачів (дані картки, дані для входу в Raiffeisen Online, одноразовий код підтвердження із SMS, фінансовий номер телефону, слово-пароль) для подальшого використання її у зловмисних цілях.


Фішинг може бути реалізовано через:

  • електронну пошту - розсилка листів з посиланнями на підроблені веб-сайти;
  • повідомлення у соціальних мережах;
  • SMS-повідомлення;
  • голосовий фішинг - дзвінки від імені Банку
Захист від шахрайства #8 | Raiffeisen Bank Aval

Ознаки фішингових повідомлень

1) Тривожний характер повідомлення, наприклад, інформують, що ваші рахунки заблоковано, а кошти – в небезпеці

2) Спонукання виконати дію якомога швидше: перейти за посиланням, змінити пароль до Raiffeisen Online щоб застерегти блокування операцій та інші

3) Інформування щодо додаткових виплат від Банку або інших організацій підтвердження яким немає на офіційних сайтах

4) Інформування про унікальні пропозиції для вас: додаткові виплати коштів, надзвичайно велика знижка на товар

5) Прохання завантажити додаткові додатки для віддаленого доступу до вашого пристрою

Ознаки фішингових сайтів

1) Візуальна схожість з оригіналом, але неправильне доменне ім'я – шахраї можуть реєструвати сайти на схожі з оригіналом домени. Наприклад, замість «raiffeisen.ua» можна побачити адресу «raiffeisen_bank.ua», «railleisen.ua».

2) Відсутність SSL сертифікату – адреса сайту має обовʼязково починатись з «https://». Якщо посилання веб-сайту починається з «http://», це привід засумніватися в оригінальності сторінки.

3) Легітимні сайти маскують введення карткових реквізитів, фішингові ресурси зазвичай не маскують.

4) Після введення даних картки, відбувається збій операції, кошти зняті, але оплата не проведена.

Отримали підозріле повідомлення від імені Банку?

Банк за жодних обставин не здійснює розсилку електронних листів із вимогою надіслати пароль, логін або перейти за вказаною електронною адресою, встановити додаткове програмне забезпечення.

Захист від шахрайства #9 | Raiffeisen Bank Aval
Захист від шахрайства #10 | Raiffeisen Bank Aval
  • Ні в якому разі не переходьте за посиланнями у таких повідомленнях та не дзвоніть за номерами, які там вказані.
  • Завжди здійснюйте візуальну перевірку доменного імені та сторінки для переконання, що це офіційний сайт Банка, а не фішингова сторінка зловмисників
  • Якщо все ж необхідно перейти на сайт компанії, адресу якого ви отримали в посиланні, то краще введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.
Захист від шахрайства #11 | Raiffeisen Bank Aval
Захист від шахрайства #12 | Raiffeisen Bank Aval

Офіційні веб-сайти Банку

Захист від шахрайства #13 | Raiffeisen Bank Aval

Офіційний веб-сайт Банку

https://raiffeisen.ua/

Захист від шахрайства #14 | Raiffeisen Bank Aval

Система онлайн–банкінгу для фізичних осіб

https://online.raiffeisen.ua/

Захист від шахрайства #15 | Raiffeisen Bank Aval

Система онлайн – банкінгу для юридичних осіб

https://web.raiffeisen.ua/, https://rbo.raiffeisen.ua/

Захист від шахрайства #16 | Raiffeisen Bank Aval

Сервіс для пошуку заставного майна

http://zalog.raiffeisen.ua/

Для боротьби з фішингом Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем ЕМА створила та регулярно оновлює список виявлених фішингових сайтів. На офіційному ресурсі ЕМА можна ознайомитись із:


- переліком сайтів, які становлять небезпеку - в розділі «Чорний список ЕМА» за посиланням: https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/
- переліком перевірених надійних платіжних сервісів – в розділі «Білий список» за посиланням: https://www.ema.com.ua/citizens/whitelist/


Учасники Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА (банки, платіжні системи) за посиланням:
https://www.ema.com.ua/about/members/


На сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України розміщено довідник банків, що містить інформацію про банки та відокремлені підрозділи банків, з яким можна ознайомитись за посиланням https://bank.gov.ua/supervision/institutions.

Показати ще

Телефонне шахрайство

Досить часта схема, коли шахраї під виглядом працівників банку телефонують та

  • повідомляють, що ваша картка може бути заблокована
  • кажуть, що вам помилково надійшли гроші і їх треба повернути, в іншому разі картку буде заблоковано
  • розпитують інформацію щодо стану вашого рахунку та просять назвати одноразові паролі із СМС

Ні в якому разі не повідомляйте шахраям

  • дані карток 
  • дані для входу (логін та пароль) в Райффайзен Онлайн!


Завершіть спілкування та зателефонуйте в Банк, щоб проінформувати про шахрайство.

Контакти Банку

Розголосили інформацію?

  1. Терміново заблокуйте картку через Райффайзен Онлайн або через Інформаційний центр
  2. Змінить пароль входу в систему, якщо розголошені логін та/або пароль

Всі смс від банку приходять виключно від зареєстрованого альфа-імені Raiffeisen

Розрахунки та перекази в Інтернеті

Розповсюджений спосіб шахрайства в Інтернеті – розміщення фейкових оголошень про продаж товару. Здійснюючи розрахунки в Інтернеті, остерігайтеся фішингових сайтів.

Захист від шахрайства #17 | Raiffeisen Bank Aval
Захист від шахрайства #18 | Raiffeisen Bank Aval

РОБІТЬ ПОКУПКИ БЕЗПЕЧНО

  1. Сайт, на якому ви вводите номер картки обов’язково має починатись з https://. Слідкуйте, щоб сайт було захищено платіжними системами - Verified by Visa та MasterCard SecureCode.
  2. Зробіть окремий картковий рахунок для розрахунків в Інтернеті, на якому зберігайте лише необхідну для покупки суму коштів. Або ж налаштуйте ліміти на покупки через Райффайзен онлайн.
  3. Дозвольте Raiffeisen Online відслідковувати геолокацію пристрою, з якого ініційована операція. Ці дані використовуються Банком виключно для підвищення ефективності протидії електронному шахрайству.
  4. Підключіть SMS інформування по операціям та увімкніть 3D Secure
  5. Не розповсюджуйте в мережі Інтернет ваш фінансовий номер телефону, який прив’язано до картки
  6. Якщо ви продаєте товар, покупцеві  достатньо знати лише номер картки – 16 цифр
  7. Не робіть передплату, якщо є сумніви в продавці. Краще обрати варіант оплати після отримання товару.
  8. Не вводьте ПІН код вашої картки для оплати в Інтернеті. Для оплати покупок достатньо ввести номер картки, термін її дії, CVV2/CVC-код та одноразовий пароль.

Використання банкоматів

  • Перед використанням банкомату попередньо огляньте його зовнішній вигляд на наявність сторонніх предметів.
  • Прикривайте рукою клавіатуру, коли вводите ПІН код або тримайте на клавіатурі обидві руки, щоб не було зрозуміло, які кнопки ви натискаєте.
  • Якщо банкомат не видав вам кошти (при цьому ви чули звук відрахування коштів, отримали SMS повідомлення про списання), не відходьте від банкомату та зателефонуйте до Банку.
Захист від шахрайства #19 | Raiffeisen Bank Aval

Захист СІМ картки

Шахраї можуть намагатись отримати доступ до вашого номера телефону, щоб потім використати його для доступу до онлайн банкінгу.

Захист від шахрайства #20 | Raiffeisen Bank Aval
Захист від шахрайства #21 | Raiffeisen Bank Aval
  • Забороніть або обмежте можливість віддаленої заміни SIM-карти у мобільного оператора
  • Прив’яжіть СІМ карту до паспорту - це значно ускладнить процес віддаленого перевипуску картки
  • Не викладайте фінансовий номер телефону у відкритий доступ, не використовуйте його для онлайн-шопінгу та не повідомляйте незнайомцям.

Найчастіше для перевипуску СІМ картки оператору необхідно повідомити останні номери телефонів, на які ви телефонували, залишок на рахунку або код із смс повідомлення. Якщо хтось незнайомий запитує у вас ці дані – закінчіть розмову.

Якщо телефонують та представляються вашим мобільним оператором, краще за все самостійно зателефонувати оператору за офіційним номером телефону.